
Werkgeversbijeenkomst informeert klantcontactcentra over veranderende arbeidsmarkt
De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. In veel branches is krapte, ook in de klantcontactsector. Hoe maak je werkzoekenden enthousiast voor een baan bij één van de vele klantcontactcentra? Welke verschillende groepen werkzoekenden zijn er en wat is nodig om ze binnen te halen en te behouden? Vanuit Werk in Zicht organiseerden Anika van Ham en Jelle Vogelzang op dinsdag 28 mei een bijeenkomst voor werkgevers van diverse klantcontactcentra waarin ze werden geïnformeerd over de veranderende arbeidsmarkt. De middag werd goed bezocht, er was een levendige discussie.
Spanning op de arbeidsmarkt
Klantcontactcentra verwachten na een korte scholing snelle resultaten. Hoe realistisch is deze benadering? Arjanne Omlo-Wiersema, accountdirector bij Young Capital, gaf een presentatie met uitleg over de beleving en behoeftes van de verschillende groepen werkzoekenden. De presentatie bood onder meer inzicht in wie de huidige werkzoekende is, welke middelen nodig zijn om werkzoekenden nieuwsgierig te maken, welke kansen werkgevers ze kunnen bieden en hoe ze binnen te halen. Met een passende aanpak, waarbij de behoefte van de kandidaat centraal staat worden de resultaten beter en duurzamer.
Samenwerkingsinitiatieven
Na de presentatie ontstond een levendige discussie, waarin de mogelijkheden tot samenwerken, onderzoeken en verbinden centraal stonden. De groep ging uiteen om samen te brainstormen over ontwikkelingsmogelijkheden binnen de branche. Er blijkt voldoende behoefte aan samenwerkingsinitiatieven, waarbij Werk in Zicht toezeggingen doet om goede ideeën te ondersteunen. Het was een vruchtbare middag die zeker een vervolg zal krijgen.